طرح ده ماده ای خانم مریم رجوی برای آینده ایران می تواند راه گشایی تغییر در اپوزیسیون سرنگونی طلب باشد

0
2547

تاریخ مبارزات ملتهای جهان برای آزادی فراز و نشیب های زیادی داشته است.  راه مبارزه برای آزادی امروز به شیوه دیگری پیش می رود. در گذشته اتحادها بصورت دائمی بود ولی امروز با توجه به شرایط جهانی و تغییرات دیپلماتیک نیروها و دولت ها بصورت موقت و در رابطه با منافع مشترک اتحاد و قرارداد موقت برقرار می کنند. هیچ سازمان و حزبی نه تا آخر دشمن و نه دوست و هم پیمان باقی خواهند ماند. در راه مبارزه هر سازمان و حزب و فردی مبارزه نماید، اشتباه خواهد کرد. اما آن گروه می تواند پیروز میدان مبارزه شود که از اشتباهات گذشته درس بگیرد و راه را برای آینده بهتر هموار نماید.

ما به عنوان سازمان یاری کورد و اتحادیه انقلابیون کوردستان(یکیتی شورشگران کوردستان ) که برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و ایرانی آزاد و بدون تبعيض نژادی و تامین و تضمین حقوق ملی کوردها مبارزه می کنیم؛ شکی نداریم تنها با اتحاد نیروهای مبارز می توان یک قدم به سرنگونی نزدیک شد.

در روزهای اخیر ما شاهد طرح ده ماده ای خانم مریم رجوی برای آینده ایران بودیم به نظر ما این حرکت مجاهدین خلق ایران خود می تواند نقطه شروع خوبی برای نیروهای آزاده و جمهوری خواه باشد که به ایران چند ملیتی  اعتقاد دارند و خواستار یک کشور با حکومتی غیر متمرکز هستند.

با نگاهی گذرا بە انقلاب ژینا و اعتراضهای اخیر میتوان اذعان کرد کە رشد آرام، آرام اما روزافزون جنبشهای متعدد اعتراضی کارگری، بازنشستگان، معلمان و …..در گوشە و کنار ایران از کوردستان تا بلوچستان و از اصفهان تا بوشهر و تهران و همچنین بهم پیوستن و درهم تنیدە شدن این حرکت مشروع بە سوی یک حرکت فراگیر و برانداز، نشان از قدرت فراگیر خلقهای قهرمان ایران در صحنه مبارزه دارد. برای اولین بار پس از چهل و چهار سال مردم از هر طبقه ای که هستند از رژیم عبور نموده اند و بدون ترس برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران آماده می شوند.

در این میان در حالی که مردم در داخل یک صدا خواستار سرنگونی هستند با کمال تاسف، تفرقه و جدایی و تلاش برای حذف نیروهای دیگر و همه با من، آب به آسیاب رژیم می ریزد. رژیم از تفرقه بین نیروهای اپوزیسیون که باید با هم متحد شوند و راه را برای سرنگونی هموار کنند تا به امروز بالاترین سود را در طول دوران نکبت خود برده است.

شیوع و بازتولید سیاست های غلط و سرخوردگی روزافزون اکثریت احزاب که حاضر به انتقاد از خود نبوده و نیستند در پروسەی مبارزە با رژیم در حال مبارزه با هم دیگر هستند، نشانه های تداوم رژیم و ادامه قتل و کشتار و نرمش قهرمانا نه رژیم یا بهتر بگوئیم فروش کشور به بیگانگان برای ادامه حیات ننگین خود  است.

نبودن آلترناتیو واقعی و تلاش هر گروه با شعار همه با من و درست نشدن یک الترناتیو دمکراتیک بر اساس یک طرح مشخص و مدرن‌ باعث شده است تا رژیم با شیوه تفرقه بینداز و حکومت کن، مانع آلترناتیو شدن اپوزیسیون برنداز در خارج کشور شود و با سرکوب عریان جنبش های اعتراضی را در صول چهل سال گذشته پس از مدتی سرکوب نماید.

در چنین فضایی کە عدم اعتماد سیاسی بر جامعە و احزاب سیاسی سایە انداختە است ، باز گرداندن اعتماد کار آسانی نخواهد بود مگر اینکە همه توان خود را باز سازی نمائیم و با استفادە از تجربە گذشتە و با تحلیلی جامع و امروزی برای شکستن آن تجربە های تلخ مکانیزمی برای ایجاد بستری واقعی کە رنگین کمان همه تفکرات و گفتمانهای مختلف در ایران باشد پی ریزی نمائیم. گفتمانی که در آن بصورت روشن و مشخص حکومتی مردمی و بدون تبعیض در آیندە ایران چند ملیتی نقش بزرگی در این ائتلافات داشته باشد.

طرح ده ماده ای خانم مریم رجوی می تواند یک شروع اولیه خوبی برای عبور از این بن بست تاریخی جنبش زن، زندگی، آزادی باشد. این طرح به نظر ما می تواند سنگ بنای یک آلترناتیو جمهوری خواهی سرنگونی طلب باشد.

ما بر این باور هستیم که وقت آن فرا رسیده که در این رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران وارد گفتگو شد و امیدواریم سازمان مجاهدین و همه احزاب که برای مردم و آزادی تلاش می کنند با باز کردن درهای دیالوگ برای درست شدن یک آلترناتیو فرا گیر جمهوری خواهی تلاش نماید.

در پایان این را نیر بصورت روشن بگویم در مبارزه سیاسی امروزی برخلاف قرنهای گذشته اتحادها بصورت موقتی و مقطعی برای گذار از یک دوره به دوره بعدی است. دوران قراردادهای دائمی به سر آمده است. هیچ حزب و سازمانی نمی تواند با هم برای همیشه در همه خواسته ها در شرایط مختلف مشترک و هم نظر باشد. در این شرایط سرنگونی رژیم و گذار از آن می تواند نقطه مشترک همگان باشد. اگرهمه ما منافع ملی و حقوق بر حق خلق های ایران را بالاتر از منافع فردی و گروهی خود در نظر بگیریم، راه برای یک آلترناتیوی قوی و فراگیر باز و فراهم می شود.

سازمان یاریکورد و اتحادیه انقلابیون کوردستان

 

سازمان یاریکورد و اتحادیه انقلابیون کوردستان 8.6.2023