سازمان یاری کورد و پلاتفرم یارسان: ماشین جنگ‌افروزی، اشغالگری و فاشیسم نوعثمانی علیه خلق کورد و خلق‌های جهان باز هم وارد میدان شده است

0
641

ماشین جنگ‌افروزی، اشغالگری و فاشیسم نوعثمانی علیه خلق کورد و خلق‌های جهان باز هم وارد میدان شده است

رژیم فاشیست تورکیه از غروب روز ۱۷ آوریل ٢٠٢٢ با همکاری مزدوران خود موج جدیدی از حملات گستردۀ هوایی و زمینی را بە باشور کوردستان آغاز کرده است. در این موج حملات دولت مرکزی عراق نیز با بیشرمی تمام نه تنها چشم بر این اشغالگری بسته‌، بلکه خود نیز از جبهەای دیگر جان و هستی و سرزمین کوردها را هدف حملات خود قرار داده و بە سامان سیاسی کوردهای ایزدی در شنگال حملە کرده است. این حملات بار دیگر لازم می دارد که افکار آگاە و خلق‌های آزادیخواه این واقعیت را مشاهده کرده و علیه این اشغالگری و مزدوری به پا خیزند.
همزمان با سالروز نسلکشی ارمنی ها و در ماه آوریل که به صورت دلخراشی یادآور نسلکشی ها و جنایت های نژادپرستانه بوده است، ابعاد اشغالگری و نسل‌کشی علیه مردم کورد توسط رژیم فاشیستی تورکیه نیز روز به روز گسترش می یابد. رجب طیب اردوغان در راستای احیای خلافت ارتجاعی عثمانی، تصمیم قاطع به تصرف بخش های مختلف خاورمیانه و حاکم کردن ایدئولوژی انسان‌ستیز اسلام‌گرایی تندرو در سراسر متصرفات خود را دارد و اگر در حملات قبلی تروریست های داعش و النصره در این راه یاریگر او بودند، این بار مزدوران و خائنان بە ظاهر کورد هستند که در کنار او قرار گرفته اند! رژیم نژادپرست و کوردستیز تورکیە احزاب همپیمانش در باشور کوردستان را مانند پادوی خود مورد بهره برداری قرار می‌دهد و رهبران فاسد این احزاب نیز در طلب قدرت و ثروت بیشتر برای خود به تکرار نقش سپاه «حمیدیه» میپدازند و به مزدوری خود برای عثمانی ها افتخار میکنند! اکنون دیگر این واقعیت غیرقابل انکار است که در هر کجا که حمله‌ای بر علیه مردم کورد صورت بگیرد، مشاهده می‌شود که رهبران پارت دمکرات کوردستان نیز در همانجا حضور دارند.
مردم کورد از خود میپرسند که آیا مافیای خانوادگی بارزانی ها چیزی به نام کوردایتی را درک کرده اند و بدان اعتقاد دارند؟ آیا این کاخ نشینان فاسد تصور می کنند که این خلق امروز و یا در آیندە آنها را ملزم به پاسخگویی نخواهند کرد؟ به نظر می رسد که از دید آنان دولت تورکیۀ عثمانی ارباب و فرمانده ای قدرتمند و خلق کورد موجودی بی‌ارزش است که قابل معامله با لیر و دلار می باشد! به راستی چه کسی می‌تواند چشم بر این خیانت آشکار فروببندد و این شکل از برخورد با نیروهای سیاسی کورد را که برای آزادی کوردستان مقاومت میکنند بپذیرد؟
با تمام این اوصاف جنبش آزادی‌بخش کوردستان در طول بیش از چهل سال مقاومت خود در ماراتون مبارزۀ دموکراتیک با تمام توان خویش در برابر حملات دولت فاشیست تورکیه و متحدان بین المللی و منطقه ای آن ایستادگی کرده و در میدان عمل نیز با نجات دادن خلق‌های منطقه از حملات تروریستی داعش وفاداری خود را به آرمانهای آزادیخواهانۀ خود به اثبات رسانیده است. حزب کارگران کوردستان که اکنون اینچنین آماج حملات فاشیست های تورک و مزدوران آنان در کوردستان قرار گرفته در تاریخ خود با مبارزه ای رادیکال اثبات کردە است که برای رسیدن به صلح و آرامش و برقراری دمکراسی در کوردستان و منطقه به وظایف اخلاقی و تاریخی خود عمل نموده و در این راه برای نابودی فاشیسم تورکیه مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر را به انجام رسانده است.خلق کورد در هر چهار بخش سرزمینمان و به ویژه در باشور کوردستان می باید همچون وظیفه ای ملی و میهنی در قبال اشغالگری نیروهای بیگانه و خیانت مزدوران داخلی آنها فریاد سر داده و با اعلام اعتراض خود اجازه ندهد که از دامنۀ اعتراضات و نارضایتی‌ها کاسته شود. افکار عمومی در کوردستان باید مطلع باشند که رژیم تورکیە قصد دارد که از طریق این حملات، با همدستی اطلاعاتی و نظامی نیروهای وابسته به پارت دمکرات کوردستان و مزدوران ملقب بە “روژ” که توسط ارتش تورکیه برای مقابله با جنبش آزادیخواهی کوردها آموزش دیده اند، نەتنها نیروهای آزادیخواه کورد بلکە تمام خلق کورد را هدف حملات خود قرار دهد. بنابراین خلق کورد در این برهۀ حساس باید سازماندهی و مقاومت را مانند همیشە پیشۀ خود قرار دادە و بە مانند دفعات متعدد قبل، اشغالگران و خائنان را شکست داده و سر جای خودشان بنشاند.
ما نیز همچون سازمان یاری کورد و پلاتفرم یارسان ضمن محکوم کردن عملیات متجاوزانه و اشغالگرانۀ رژیم فاشیست و نژادپرست تورکیە در باشور کوردستان با همکاری و همراهی بارزانی ها و همچنین حملۀ نیروهای نظامی دولت مرکزی عراق بە خودمدیریتی شنگال، تأکید می‌کنیم کە نە فاشیسم، نە اشغالگری، نە خیانت و نە سیاست مزدورسازی کوردها هیچگاە در طول تاریخ پیروز نبودە و بدون هیچ شک و تردیدی این‌بار نیز ارتش متجاوز تورکیە و جاش‌های همراهشان در کوهستان‌های آزاد و سرکش کوردستان زمینگیر شدە و با شرمساری تمام بیرون راندە خواهند شد؛ چرا که همانطور که خلقمان پس از سالها مقاومت بە این نتیجە دست یافتەاست، «تنها راه مقاومت پیروزی ا‌ست».

سازمان یاری کورد
پلاتفرم یارسان
‌‌